Training Gesprekstechnieken
Tijdens de training gesprekstechnieken behandelen we verschillende onderwerpen die jullie helpen om beter aan te sluiten bij gesprekspartners. Je gaat aan de slag met het bepalen van het gespreksdoel en leert hoe je in het gesprek dit doel op een prettige manier kunt bereiken. Daarnaast leer hoe je met stem, houding en intonatie invloed kunt hebben op het gesprek en natuurlijk hoe je het best antwoord kunt krijgen op vragen. Kortom een training die jullie helpt om op een prettige manier een gesprek te beïnvloeden.
Inhoud van de training:
- Hoe communiceren wij eigenlijk?
- Verbale en non-verbale communicatie: hoe maak je er goed gebruik van.
- Het gesprek op een prettige manier sturen: doel, communicatietechniek, strategie en resultaat
- Luistervaardigheden: begrijp goed wat de ander zegt
- Stel de beste vragen: en krijg de antwoorden
- Pas jouw communicatie aan op de gesprekspartner
Na de training
- Ben je bekend met de basisbegrippen van communicatie
- Kan je bewust gebruik maken van verbale en non-verbale communicatietechnieken
- Ben je in staat structuur aan te brengen in het gesprek
- Weet je hoe je de ander kan laten weten dat je gehoord hebt wat de ander zegt
- Kan je doelgericht vragen
- Ben je bewust hoe je je communicatie kunt aanpassen aan de ander
Duur, tijd en plaats: 1 dag – tijd en datum i.o.m. de opdrachtgever
Deze training is goed te combineren met de DISC® Teamtraining en de training Roos van Leary
Praktisch en resultaatgericht
Persoonlijk maar zakelijk
Korte lijnen
Landelijke dekking